Воюване срещу духовни князе

ВОЮВАНЕ СРЕЩУ ДУХОВНИ КНЯЗЕ – Даниил 9,10
Интернет предаване с п-р Пламен Петров – 16.11.2017г.
https://www.youtube.com/watch?v=m1m0oMKjoKU

Нека да започнем с Божието Слово, приятели, да отворим Библиите. Ще говорим за нещо, което ми е на сърце да говорим сега.
Господи, давай ни благодат в името на Исуса Христа от Назарет!
Ще прочетем една глава от Библията, която се намира в книгата на пророк Даниил или пророк Даниел, а в главата се говори следното, нека да започнем да четем. Вярвам, че виждате, че текста. Аз смятам, че библейският текст е по-важен от мен, приятели. Ако някой иска да ме вижда мен, виждат ме тези, които са във Фейсбук, а тези, които са в Ютюб виждат библейския текст, но можете да си отворите Библиите на пророк Даниил 10 глава 1 стих и Божието Слово е на първо място.
Преди да говорим за друго искам само да ви спомена, че в днешно време има голямо изкушение да се слуша повече гласа на хора повече отколкото гласа на Бога, било то да са пророци или учители, или каквото и да е. Номер едно, когато имате пророчество, някой ви даде пророчество, винаги го сверявайте с Божието Слово Библията. Библията е вечна, вечен е логосът, вечно е Божието Слово записано в Библията. Така че ние трябва винаги да сверяваме това, което ни се казва с Библията, с Божието Слово, не кой го казва. Може да го казва брат Пламен, може да го казва брат хикс или брат игрек, или брат велик, който ще да го казва, Божието Слово е по-тежко и по-велико от всеки един. Така че дори Самият Исус Христос винаги казваше: „Писано е! Писано е! Писано е!“, затова най-важни са писанията. Ние имаме на тази земя писанията, тоест Библията и имаме Святия Дух. Какво друго имаме на земята? Ако пренебрегнем Духа и писанията какво ни остава? Човешки неща, хорски приказки.
Така че, скъпи хора, имайте в предвид каквото и слово да получите пророчество, видение, всичко се сверява с Библията. Нека да ви предупредя за една грешка, която допускат мнозина и аз я забелязвам и даже проблеми стават във връзка с тази грешка. Хора като влязат в пост смятат, че това, което са получили и това, което са чули по време на поста е от Бога. Голяма грешка. Искам да обърнете внимание, голяма грешка е да мислите, че това, което сте получили по време на пост е от Бога. Всяко нещо, което ви се каже по време на пост трябва да бъде сверено с Библията и ако Библията го одобрява, тогава можете да го приемете.
Вие виждате Исус Христос в пустинята пости 40 дена и никъде не пише, че Бог Му говори, а напротив дяволът дойде и три пъти Му говори. И от там идват заблуди, от там идват лъжливи учения, хора, които са влезли в пост и мислят, че по време на поста ще чуят непременно Божия глас. Може наистина да го чуят, обаче може и да е гласа на сатана. Колко прекрасен начин да измами вярващите, че по време на пост Господ им е говорил и тогава всички други трябва да слушат. Не трябва да слушаме какво Бог ти е казал по време на пост, а трябва да слушаме какво Бог казва в Божието Слово Библията. Разберете това нещо. Защото така възникват лъжеучения, ереси и хора, които постят решават, че са по-духовни от другите, идва духовна гордост – аз съм постил три дена, аз съм постил десет дена, аз съм постил 20 дена, аз съм постил 30 дена, аз съм постил 40 дена, вие кога сте постили толкова, хайде да се възгордея. И тогава какво се получава? Аз съм по-велик, аз постя много, аз общувам с Бога повече и вие трябва да ме слушате. Не, приятели. Ние трябва да слушаме Божието Слово Библията. И всяко нещо, което е в тон , в съгласие с Библията е окей, онова, което не е в съгласие с Библията не е от Бога, дори и по време на пост да е получено. По време на поста дяволът Му каза на Исус:
Скочи от храма долу, защото е писано
И Му даде Божието Слово:
Ще изпратя ангелите Си за Тебе на ръце да Те вдигат да не удариш о камък ногата Си.
Забележете, че Го изкушаваше дори с Божието Слово, само че го изкриви. Това, което е характерно е изкривяването на Божието Слово това е, което прави дяволът. Затова ние трябва да бъдем много балансирани върху Словото на Господа, много балансирани върху темата пророкуване, сънища, видения и църквата трябва да се върне към основите на Библията. Това е, което мога да ви кажа, останалото води до гордост и до заблуди.
Така. Някой може да каже – брате, ама и ти пророкуваш. Каквото кажа проверявайте го с Библията, проверявайте го в живота си. Ние не сме против дарбите на Духа, не сме против пророкуване, всичко това, но всяко нещо трябва да бъде проверявано чрез Словото на нашия Бог. Това е много важно.
Слава да бъде на Бога първо искам да кажа. Значи преди около 15 или 17 години, аз мисля, че съм го споменавал това нещо, но искам да ви кажа, че дойде един брат в църквата, още бяхме в квартал „Фалултета“, в сестра Яшарка и брат Тунджи се събирахме по това време. Даже по време на богослужението нямахме електричество, защото беше гръмнал шалтерът в махалата. Зимно време хората използваха ток за отопление и понеже напрежението нарасна шалтерът изгърмя, нямахме ток на богослужението и бяхме на свещи. Тогава дойде един човек, когото аз не познавах и този човек каза: „Брате, можеш ли да се помолиш за мен, защото аз имам смъртоносна болест на кръвта“ и понеже аз не можех да допусна, че някой може да дойде в църквата, в смисъл не ми е идвало на ум, че някой може да дойде в църквата болен от спин и казах: „А левкемия“ и той каза: „ъхъ“. На другия ден дойде и поиска прошка, каза: „Искам прошка от Бога, искам прошка от теб /защото той лично с мен говори/, обаче аз не исках да го кажа публично в църквата, защото се притеснявам, че хората няма да искат да общуват с мен“, нещо от този род беше.
Сега, много интересно е, че електричество нямахме, но електричеството на Святия Дух беше там. Той каза: „По време на молитвата аз усетих как огън мина през моите вени и усетих, че ми олекна, усетих, че съм изцелен. Аз знам, че съм изцелен, обаче отидох на лекар да ми направят тест, повторен тест и казаха, че след осем дена теста ще бъде готов. Обаче аз ти казвам, брате, аз съм изцелен“. И наистина дойде след осем или десет дена с един лист, аз до тогава не бях виждал, на листа пишеше „негатив“. Аз примерно тогава като го погледнах си помислих, че е негативно, викам си, че то е негативно, той сигурно е болен, а то негативно означава, че не е болен, тоест позитивно е болен.
Така че този човек Господ го изцели от спин, това беше преди поне 15 години, може би и 17 години, между този период е било. Обаче той започна да ходи в църквата на брат Васко долу до бензиностанцията, понеже беше до неговия дом близо църквата и вече не съм го чувал този човек толкова години. Аз за това даже писах във фейсбук, ако някой го познава този човек, ако някой е чувал свидетелството на този човек и го знае къде е, по някакъв начин, ви моля, да ме свържете с него, защото искам да го видя къде е как е и какво става с него. Разбира се много време е минало от тогава. Той тогава сигурно е бил на моя възраст, може да е бил малко по-млад, не мога да преценя в момента. Както и да е.
Другото, което се случи, вие знаете след това, преди около една две години едно братче, което живее в Берлин се обади и искаше молитва. Почнахме да се молим, две молитви. На първата молитва му намаля много, аз съм казвал свидетелството. Но между другото аз видях на документа, че имаше хиляда седемстотин петдесет и няколко вируса в кръвта си е имал преди първата молитва. Той каза, че е имал около седемдесет хиляди преди това, може да е било първо 70 000, после 1750, но дори и да не са били 70 000, 1750 са достатъчно, станаха 242 и след следващата молитва нула станаха. Сега той ми прати отново изследвания, отново е под границата, значи няма спин, това изследване, което той ми изпрати. Слава на Бога, значи вече повече от една година мина. В резултат на това изцеление от спин косата му се оправи, той напълня, Бог го освободи от наркотици. Вие можете да видите свидетелството в интернет. От наркотици го освободи, аз даже това не го знаех. Вие можете да видите на молитвата по скайп как той повръща, как припада по време на самата молитва. Семейството му тръгна на църква в резултат на това, прие Господа. Но това, което сега, всъщност вчера се чух с него отново, той беше отново в болница брата, викам: „Защо си пак в болница?“, Той вика: „Този път с друг проблем. Проблема е сифилис“.
Сега, какъв е проблемът? Всъщност това не е нов проблем, това е стар проблем, имал го е от преди, но сега отново се проявява този вирус. Значи този вирус е бил явно в кръвта и се проявява отново. Значи сложна работа, представете си какъв живот е живяло това братче преди да се обърне към Господа Исуса, след като такива сериозни болести е хванал, включително и наркотиците. Сега нека се помолим за него в името на Исус: Нека всяка клетка, всеки вирус на сифилис умре в мощното име на Исуса Христа от Назарет! Ние проклинаме това нещо, тази болест.
Аз почнах да се моля в болницата, той започна да кашля, но там е неудобно, как да се молим, той просто буквално има нужда от освобождение. Аз съм сигурен, че той като се прибере в къщи като направим една молитва по скайпа, след това ще можем да дадем свидетелството, че и тази болест, която ни е на нас непозната, ние знаем, че е венерическа, но Господ и нея ще я изцели и това ще бъде едно прекрасно свидетелство. Това го казваме смирено, защото не сме ние лекарите, ние нищо не разбираме, нищо не можем, една муха не можем да изцелим, Исус Христос е великият Лекар и ние в Него вярваме, че всичко е възможно за него. Слава на Бога!
Сега да ви кажа нещо друго което стана напоследък, аз даже съм го публикувал във Фейсбук. Сестрата може би ще подготви, тя е индийка, писа ми за това, че има спин, много скромна сестра. Поради това се е разделила с мъжа си, защото той явно не иска да живее с такава жена и да се помолим с нея. Аз имам едно малко видео, но по принцип не знам дали да ги слагам видеата, защото хората като видят, че някой кашля, че някой повръща или нещо такова почват да гледат негативно на това. Нека да гледаме резултатите. Исус какво каза когато стана въпрос за истинските и фалшивите пророци? Защото нали някой казват: „Ама сега ти вярваш ли, че хората могат да падат назад“ и т.н. такива въпроси ми задават, един вид от това зависи дали ще ме поканят в църквата. За мен няма значение дали назад или напред, дали или изобщо ще падат или няма да падат и дали ще излитат или няма да излитат това, което за мен е важното е плодът. Исус не каза: „По проявленията ще познавате пророците“. Обърнете внимание Исус не каза по проявленията ще познавате пророците дали падат или стават или какво, Исус каза:
По плодовете ще ги познавате.
Един от плодовете е резултатът, защото плода е резултат, приятели. По плодовете ще ги познаете. Значи ще има ли резултат, няма ли да има резултат. Така че аз смятам, че няма смисъл, виждате, че вече много освободителни видеа не пускам, защото хората само търсят поводи да се подиграват с Бога, после така нанасят и на себе си проклятия и на децата си по тоя начин, да ги щадим и тях.
Ето, вижте сега тук например, тя ми е изпратила три документа, първия документ 753.58 вируса – преди да се молим. Можете да го видите на страницата на профила ми във Фейсбук – 754 вируса. Те са примерно в някакво количество кръв колко вируса има. След първата молитва, която се молихме, на следващото изследване, интересно, че хората очакват след това веднага да са изцелени – 4.11, значи кажи го 4 вируса след първата молитва. Тя ми каза: „Ама аз все още имам 4.11“, а то 4.10 мисля, че беше или 4 беше нормата, след това вече се смята за нормално и тя казва: „Все още се води, че имам“, викам: „Ти трябва да се зарадваш, че от 754 са станали 4, нали? Тоест с 750 са паднали надолу. Ами нека да кажем слава на Бога, нека кажем – Господи, благодарим Ти за това нещо. Не е казано, че ще се помолим само с една молитва, дай втората молитва. След втората молитва отива и ето резултатът, който ми праща, пише на английски, че вирусът е под откриваемия лимит. Слава на Бога! Това е трети случай, който Бог прави това нещо във връзка с изцеление от спин.
Желанието ми е такова, понеже много хора искат молитви, вие знаете, сигурно и вие сте едни от тези, които пишат за молитви – брате, обърни ми внимание, брате много съм зле, дай да се помолим – просто много народ. Мисля да направим така, за да може да се послужи на народа, за да не остават хората без да им е послужено, можем да помислим, помислете и вие да направим така, по някакъв начин да се направи молитва, било то по Фейсбук, било то по Ютюб. Има възможност в Ютюб между другото да се направи конферентна някаква връзка, на която много хора да присъстват, които са болни. Примерно да направим молитва за болни от спин. Хората, които са болни от спин те се притесняват някой да не разбере, защото мнозина се крият, но когато дойдете на самата молитва в Ютюб никой няма да ви разбере или поне може да не ви разберат, ако вие искате можете да си останете анонимни. После след като получите изцелението е хубаво да прославите Бога, не просто да се скриете.
Побеждаваме дявола чрез кръвта на Агнето и словото на нашето свидетелство.
Много хора просто получават изцелението и изобщо не казват за това. Обаждат се след това като го изгубят някои, тогава се обаждат. Значи затова по-хубаво да си свидетелстваме за Бога какво Господ върши, да прославяме Неговото име затова, че той върши невъзможни неща.
Слава на Бога. Така че можем да правим такива молитви.
А сега ще говорим за Божията сила в живота на Даниил. Започваме с Даниил 10:1
1 В третата година на персийския цар Кир едно нещо се откри на Даниила, който се нарече Валтасасар; това нещо бе истинно и означаваше големи бедствия; и той разбра нещото и проумя видението.
Виждате, че Даниил или Даниел е получил откровение, видение от Бога. Тези откровения и видения от Бога не са измислени. Искам да обърнете внимание по какъв начин откровението или видението е дошло до Даниил. Понеже много хора днес искат да имат откровения и видения, на нас трябва да ни е ясно, че тези откровения и видения не си ги измисляме ние, тези откровения и видения трябва да дойдат от Бога. Вижте по какъв начин Даниил е получил откровението или видението.
2 (В онова време аз Даниил жалеех цели три седмици;
Жалеех цели три седмици, не само е жалеене, но е постене. Три седмици е постил. Нека да обърнем внимание на това нещо. Поста и молитвата са много необходими за да можем да победим в духа. Поста и молитвата са много необходими, за да получим духовно ръководство от Бога, но както в началото на Богослужението казах много е важно ние да сверяваме всичко, което получаваме, да го съпоставяме с Библията, с Божието Слово. Никой, който пости да не се възгордява. Значи това е един от рисковете на поста. Поста има своите рискове. Както знаете в Лука 18 глава, някъде от 9 стих надолу Исус говори за фарисея, който се е възгордял, че пости два пъти в седмицата и мисли, че е повече от бирника. Така че, когато човек започне да пости има изкушение да си помисли, че е повече от другите, които си хапват и да започне да осъжда другите, които си хапват. Значи ако човек прави това си губи наградата. Когато човек пости трябва да смирява душата си, а не да се възгордява. Пост с гордост работа не върши. Ето, Исус каза, че бирникът си отиде оправдан, а не фарисеят, въпреки че постеше два пъти. Обърнете внимание на това.
3 вкусен хляб не ядях, месо и вино не влизаше в устата ми, и ни веднъж не помазах себе си, догдето не се навършиха цели три седмици).
По отношение на този пост може много да се говори. Какъв трябва да бъде постът? Смятам, че Православната църква от тук са извадили извода за тези пости, които се правят, защото това се нарича частичен пост, когато определени храни не се ядат. Но аз не бих казал, че имаме пълно основание да мислим, че това е бил частичен пост, може би, някои както казват Даниилов пост без месо, без сладки неща, определени работи, даже може би и без хляб, частичен пост. Може да се извади такъв извод от тук. Аз лично предпочитам пост да нарека онова, което е пълен пост, в смисъл без храна, с вода, но ако човек приеме този Данииловия пост и пости по този начин пред Бога аз вярвам, че Бог ще го приеме. Но този пост така или иначе е бил три седмици. Сега, има хора, които постят, успяват да постят по три седмици. Аз не съм успял да постя три седмици до сега, без да ям нищо, не съм имал такъв пост. Имал съм пост някъде до към пет, шест дена, до толкова съм достигал пълен пост, считам го с пиене на вода. Без пиене на вода не съм имал пост, поне не помня. Може и да съм имал едно време, но сега не.
И така. Така че виждате Даниил е постил три седмици, виждате резултата. Резултата е видението, резултата е откровението.
4 И на двадесет и четвъртия ден от първия месец, като бях при брега на голямата река, която е Тигър,
5 като подигнах очите си видях, и ето един човек облечен в ленени дрехи, чийто кръст бе опасан с чисто уфазко злато.
Някои може да кажат, че това е Исус, но това е ангел. Обикновено това, което хората виждат е ангел. Сега ние знаем, че Исус в момента е на небесата седнал от дясната страна на Отец, но Той изпраща ангели да слугуват на земята. Както знаете в Евреите, вижте какво се казва за ангелите – 1:14:
Не са ли всички те служебни духове
Тоест духове служители, те са духове слуги. Значи Бог има слуги, които са хора, но Бог има и слуги, които са духове и тези слуги, които са духове се наричат ангели. Бог има войска, която се състои от хора, ние сме войни на Христа, но Бог има и войска, която се състои от духове и това са ангелите. Така че те са служители, те са слуги, те са служебни духове.
които Бог изпраща да слугуват
Виждате ли, те са изпращани да слугуват или да служат.
на ония, които ще наследят спасение.
Кои са те? – Божите деца. Значи ангелите са духове, служители, слуги, които биват изпратени, за да слугуват на нас Божиите деца, които ще наследят спасение, казва Библията. Нека да се върнем на Даниил 10 глава. Надявам се да е ясно това, продължаваме нататък.
5 като подигнах очите си видях, и ето един човек облечен в ленени дрехи, чийто кръст бе опасан с чисто уфазко злато.
6 Тялото му бе като хрисолит, лицето му като изгледа на светкавица, очите му като огнени светила, мишците и нозете му бяха на глед като лъскава мед, и гласът на думите му като глас на много народ.
7 Само аз Даниил видях видението; а мъжете, които бяха с мене, не видяха видението; но голям трепет ги нападна /т.е. разтрепериха се/, та побягнаха да се скрият.
Представете си какво видение е било това. В резултат на този пост, който Даниил прави, тази молитва, пост три седмици, такова видение, че го вижда видението посред бял ден, хората около него чуват какво става и побягват, те усещат присъствието на Бога.
8 И тъй, аз останах сам да видя това голямо видение, от което не остана сила в мене, защото енергията ми се обърна в (тлеене), та останах безсилен.
Такова присъствие, че чак си изгубил силата.
9 Чух, обаче, гласа на думите му; и като слушах гласа на думите му аз паднах на лицето си в несвяст, с лицето си към земята.
Сега, тук взимат повечето повод на това, че когато Господ те посещава падаш по лицето на земята, не падаш назад. Аз смятам, че просто дали ще паднеш напред или назад това не е от значение, важното е Господ да те срещне.
10 И, ето, ръка се допря до мене, която ме тури разклатен на коленете ми и на дланите на ръцете ми.
11 И рече ми: Данииле, мъжо възлюбени, разбери думите, които ти говоря, и стой прав, защото при тебе съм изпратен сега. И когато ми изговори тая дума, аз се изправих разтреперан.
Значи вижте той започва да трепери. Нали виждате, падна, разтрепера се и т.н. но много интересно ангелът казва:
при теб съм изпратен сега
Очевидно е, че това е ангел, който е изпратен от Бога. Защо е изпратен? Изпратен е защото Даниил е постил пред Бога и е търсил лицето на Бога.
И когато ми изговори тая дума аз се изправих разтреперан.
Сега, този ангел, който е изпратен при него всъщност, ако обърнете внимание, а да видим в деветата глава дали го пише това нещо. Да, в деветата глава 20 стих:
20 И докато още говорех и се молех, и изповядвах своя грях и греха на людете си Израиля, и принасях молбата си пред Господа моя Бог за светия хълм на моя Бог,
21 дори още като говорех в молитвата, мъжът Гавриил
Нека да видим как е всъщност на еврейски 21 стих – да, думата означава мъжът Гавриил, но вие виждате много ясно, че става въпрос за ангел, нали? Но ангелите се явяват под формата на мъже. Това просто не е лошо да ви се каже, защото някои виждат ангели жени, но ние в Библията нямаме такъв случай ангел да се яви под формата на жена.
мъжът Гавриил, когото бях видял във видението по-напред, като летеше бързо
Ето, искам да обърнете внимание и на това нещо, защото някои казват, че ангелите нямали крила и не летели. Значи забележете, че има ангели, които имат крила и има ангели, които летят. Не казвам, че всички са така, но има в Библията описани ангели с шест крила, с двете закриват очите си, с двете нозете си и с двете летят, има ангели с четири крила, има ангели с две крила.
мъжът Гавриил като летеше се приближи до мене около часа на вечерната жертва.
22 И вразуми ме като говори с мене, казвайки: Данииле, сега излязох да те направя способен да разбереш.
Виждате Господ изпрати ангел Гавриил, за да направи Даниил способен да разбере, дава му способност да разбере. Господ може да използва ангелите, за да ни даде способност да разбираме.
23 Когато ти почна да се молиш заповедта излезе; и аз дойдох да ти кажа това, защото си възлюблен; затова размисли за работата и разбери видението.
Виждате, че всъщност кой беше изпратен при Даниил? – Гавриил, който е един от архангелите. Аз не съм видял ясно да е казано, че той е архангел, но той е главен ангел. Архангел значи главен ангел. Вие виждате, че при всички главни много важни случаи в Божието Слово, когато трябва нещо да се открие на народа на Израел, Господ изпраща Гавриил. Когато трябва да се роди Исус Господ изпраща Гавриил при Мария да каже. Изобщо в много ключови моменти архангел Гавриил е онзи, който е вестоносец, той носи откровение, той носи информация до Божиите хора. В Божието царство, което е царство на ред ,защото се казва, че Бог не е Бог на безредие, а Бог на реда, си има своя ред, си има своя структура на йерархия в царството, която се състои от ангели, архангели и т.н. власти, сили, тронове и други, там има структура и има такова подразделение или такава дивизия, която се занимава специално под ръководството на Гавриил, която се занимава с откровение, с информация, която трябва да бъде доведена до Божия народ, да бъде доведена до църквата.
Виждате, че Бог изпраща архангел Гавриил при Даниил с цел да му донесе откровението, което по-късно е записано книгата Даниил, което е много важно, то е свързано с Откровение на Йоан. Когато става въпрос за Йоан Откровение на Йоан 1 глава, вие също там можете да видите, че откровението е дадено отново чрез ангел. Ето:
Откровение 1:1 Откровението от Исуса Христа, което Бог Му даде
Значи Бог Отец дава откровението на Исуса Христа.
За да покаже на слугите Си /тоест на Израел/ онова, което има да стане скоро
Отец даде откровението на Сина, а Синът:
Христос прати та го изяви на слугата Си Йоан /но как? Обърнете внимание/ чрез ангела Си.
Аз вярвам, че този ангел, когото Той е пратил е бил отново този ангел Гавриил, чрез който Той е пратил това откровение да дойде до Йоан. Виждате, че отново има намесен ангел в откровението. Ако погледнете деветата глава на книгата Даниил, защото ние започнахме с десетата се говори за това, че:
2 В първата година от царуването му /на Дарий/ аз Даниил разбрах от свещените книги числото на годините, за които дойде Господното слово към пророк Еремия, че запустението на Ерусалим ще трае седемдесет години.
Между другото това е толкова ясно написано там в книгата на Еремия, че седемдесет години ще бъде, но виждате, че има нужда от откровение, което да се получи, за да може човек да разбере писанията и виждате, че това откровение, което го е получил го е получил на база на изпратеният ангел Гавриил до него. Тогава той обърнал лицето си към Господа и започнал да отправя молитва и молби с пост, вретище и пепел. Вретище и пепел говори за покаяние. Виждате – молитва, пост и покаяние. Колко е важно това, за да може да се намеси Господ в живота ни и в живота на църквата – молитва, пост и покаяние.
В момента искам да ви кажа, че църквата като цяло в България е под атаката на сатана. Бих желал да ви го кажа, вие го знаете това нещо, сатана е решил да разруши църквата в България и за сега има частичен успех като успява да настрои братя един срещу друг, да разделя и да разцепва църкви, да внася непростителност, огорчения, да създава такива проблеми, които да станат публично достояние, така че невярващите хора да си вземат повод от това и да не вярват в Господа. Така че, ако ние искаме наистина нещо съществено да стане ето, да последваме примера на Даниил – молитва, пост и покаяние, приятели.
Забелязал съм това нещо, обърнете му внимание и вие на това, че като че ли едно от най-трудните неща в днешно време за един християнин е да си признае, че е сгрешил, да си признае греха, т.е. изповедта значи признание на греха, значи да си признае, да изповяда греха пред Бога и да поиска промяната. Разберете, че без това нещо няма да може да има траен и сериозен успех. Значи молитвата, пост, вретище и пепел говори за покаяние. И вижте Даниил:
Когато се помолих на Господа моя Бог и се изповядах
Значи какво направи Господ? Искам да обърнете внимание на Даниил, който е такъв свят човек, но той се изповядал пред Господа, изповядал си е греховете. Колко повече ние трябва да се изповядваме, които така да се каже не сме толкова святи, да го кажем по тоя начин, колкото един такъв свят човек като Даниил. Да, разбирам, че ние сме новозаветни християни очистени с кръвта на Исуса и т.н. но има неща, които просто ги разбирате, че този човек е бил наистина много посветен на Бога. Той се изповядал и казал:
4 … О Господи, велики и страшни Боже, Който пазиш завета и милостта Си към ония, които Те любят и пазят Твоите заповеди!
5 Съгрешихме
Забележете какво казва той – Господи, ние съгрешихме. Той не каза – народа ти съгреши, той не каза – църквата съгреши, той не каза – пастирите съгрешиха, той казва – ние всичките съгрешихме.
постъпихме извратено, вършихме нечестие, бунтувахме се и се отклонихме от Твоите заповеди и от Твоите съдби;
Включва себе си в това, но не изповядва само своя си грях, вижте колко интересно, не изповядва само своя грях, нито изповядва само греха на народа, изповядва и своя грях и греха на народа.
6 и не послушахме слугите Ти пророците, които говориха в Твое име на царете ни и на началниците ни, на бащите ни и на всичките люде на земята ни.
И той започва да изповядва своя грях и греха на народа и започва да проси милост. Виждате, че молитва, пост, покаяние свързано с признаване на вината, това отключва много неща и виждате, че в резултат на това Господ изпраща ангел Гавриил, който носи откровение, носи пророческо слово и започва да говори за Месията. Това може да е даже единственото място, едно от малкото места в Стария завет, където е използвана думата Месия – 26 стих на 9 глава на Даниил:
26 И подир шестдесет и две седмици Месия ще бъде посечен, и не ще има кои да Му принадлежат;
Тоест Го оставиха всички. Той пророкува, разбирате ли? Но това пророчество идва чрез ангел Гавриил и аз искам да отидем отново на десетата глава. Виждате, че архангел Гавраил е онзи, който отговаря за един департамент, който се отнася до видения, откровения, изобщо информация, която идва от небесата. Връщаме се в десетата глава:
12 Тогава ми рече: Не бой се, Данииле; защото от първия ден откак ти приклони сърцето си да разбираш и да смириш себе си пред своя Бог, думите ти се послушаха; и аз дойдох поради думите ти.
Значи от първия ден, той се моли и пости двадесет и един дена, в първия ден, в който той е започнал да се моли и е смирил себе си. Забележете, не молитва с гордост, не пост с гордост. Един от големите ни проблеми като евангелски християни е гордостта, православните и католиците ни бият в това, казвам ви го. При тях има по-смирени хора, не казвам, че всички, отколкото при нас, ние мислим, че всичко знаем. Библията казва:
Знанието възгордява, а любовта назидава.
Трябва да се пазим и да си знаем слабото място, знанието ни е възгордяло. Знанието възгордява, любовта назидава. Не е въпроса да не знаем, трябва да знаем, но трябва да имаме в предвид, че знанието трябва да го обърнем в познание и тогава няма да има гордост. Ако знанието ни е само знание, то води до гордост, ако знанието ни премине в познание на Бога, знанието да премине в Богопознание, тогава ще има смирение. Защото, когато ти познаваш Бога, когато виждаш Неговото величие, Неговата сила, мощ, Неговата милост, Неговата благодат, Неговата любов ти не можеш да се възгордееш. Само хора, които не познават Бога могат да се възгордеят, онези, които Го познават, те се смиряват. Затова нека нашето знание да се превърне в Богопознание, защото в Богопознанието има смирение, в Богопознанието има любов.
От първия ден откакто ти приклони сърцето си да разбираш
Виждате, че човек със сърце разбира. Истинското разбиране и истинското познание е със сърцето, а не с ума, с главата.
ти приклони сърцето си да разбираш и да смириш себе си пред своя Бог /и отново сърцето се смирява/ думите ти се послушаха
Приятели, виждате, че за да може да ни се слушат думите в молитва трябва да приклоним и да смирим сърцата си. Господ не слуша молитва на гордост. Отново ви пращам в Лука 18:9 фарисеят каза:
Благодаря Ти, Боже, че не съм като този бирник, постя два пъти седмично, давам десятък от всичко.
Добре ли е да се пости? Добре ли е да се дава десятък? Всичко това е добро, защото го казва Словото, но лошото е гордостта. Тези, които вършат нещата и заради това мислят, че ще са препоръчани пред Бога вече грешат, защото ние по благодат получаваме чрез вяра. Това не е от нас, това е дар от Бога, не чрез дела, за да не се възгордее някой. Дар от Бога, това се нарича благодат.
Думите ти се послушаха и аз дойдох поради думите ти
Забележете, аз дойдох поради думите ти, поради твоите думи. Виждате, че ние в молитва можем да предизвикаме ангелите да дойдат при нас. Исус каза:
Не мога ли да се примоля на Отец и Той още сега ще ми прати повече от дванадесет легиона ангели?
Аз дойдох поради думите ти – слава на Бога. Значи нашите думи в молитвата, нашите изповеди могат да доведат ангелите и да ги активират.
13 Обаче князът на персийското царство ми противостоеше двадесет и един дни;
Нека да обърнем внимание на думата князът. Князът на въздушната власт е дяволът, нали знаете? Княза на персийското царство е определена духовна личност. Значи княза на въздушната власт дявола е отговорен за това да изкушава и да атакува цялата земя, княза на персийското царство, обаче е някой, който е под неговото ръководство. Ако видите в същия стих, малко по-надолу се казва персийските царе. Значи княза на персийското царство е един, но под него има други персийски царе и като се говори за княза на персийското царство и за персийските царе не се има в предвид цар Дарий или някои други такива, има се в предвид духовни същества, които са описани между другото, нека да отскочим в Новия завет, са описани в Ефесяни 6 глава 12 стих, където се казва:
Нашата борба
Нека да го видим как е в оригинал – нашата борба или война. На английски казва даже:
Ние не воюваме
Но не означава ние не воюваме, а:
Ние не воюваме срещу плът и срещу кръв, – казва Павел.
Значи виждате определено, че има духовна война, в която ние участваме.
Ние не воюваме срещу плът и кръв, но срещу принципалитис или архе
Знаете, че архиепископ, архи това значи главни, архангел значи главен ангел. Значи те си имат чинове и тук се говори, обаче не за ангелска структура, тук се говори за структурата на сатана. Има такива принцове, принципалитис са принцове. На български по друг начин е казано, сега в момента не мога да обърна там.
срещу сили – само че тук думата е казана пауърс, обаче това са власти, ексосия, това са власти, срещу власти.
срещу управници – космократос, от космос идва, значи управители е думата
на тъмнината – скотос е тъмнина значи,
срещу управници на света, срещу духовно зло във високи места или в поднебесната.
На български се каза: срещу управители на тъмнината, срещу духовните сили на нечестието в небесни места.
Сега обърнете внимание, тези небесни места, за които се говори тук са второто небе. Ние воюваме срещу небесни началства, власти и тронове, които се намират в небесни места на второто небе. На Третото небе, на което Павел беше заведен е Небето на небесата, където е Бог и където ние искаме да отидем.
Значи какво се получава? От Третото небе идва архангел Гавриил с послание към Божия слуга Даниил в резултат на поста и на молитвата и на смирението на Даниил, той идва в резултат на неговите думи, защото казва:
От първия момент, в който ти се смири аз дойдох поради твоите думи, обаче князът на персийското царство
Виждате тук става въпрос за княз или за принц на персийското царство, който е отговорен за цялото персийско царство пред сатана и неговата работа е да противостои на Божието дело.
Ето, сега например ние говорим за България, даваме ли си сметка, че има княз на България? И има български князе и има един княз, който отговаря за София, има друг княз, който отговаря за Пловдив, за Варна, за Бургас, за Търново, за Русе, за Видин, за всички тия градове и т.н. Като не съм ви споменал града, не се безпокойте има княз назначен от сатана, който да противостои. На кое? На Божието дело. И той въпреки, че Даниил е свят човек, моли се, пости, смирява се, въпреки всичко двадесет и един дни, три седмици, този княз на персийското царство противостои на Гавриил, за да може Гавриил да донесе откровението, да не може да донесе словото. Сега ще кажете: „Ние Словото го имаме, ето Библията“, действително го имаме Словото, обаче разбирате ли каква е разликата, когато това Слово от Библията бъде докоснато от Бога в нашите сърца, когато дойде това откровение, небесно откровение, а в случая даже Даниил е получил цялата книга Даниил в резултат на това, че Бог е изпратил Гавриил.
Така че този княз на персийското царство или този княз на българското царство е реална личност, която има планове, стратегии за разрушаване на България, има реални планове и стратегии за разрушаване на вярата в сърцата на хората, за разрушаване на църквите, разделяне на църквите, това да се големеят хората един на друг, това да се мразят хората и да се огорчават един друг, това е целенасочена дейност на царството на мрака. Както видяхте има тронове, има началства, има власти, има сили, има князове, има духовни царе и т.н. Не си го измисляме, виждате княза се казва тук.
Нека да го видим как е това нещо на еврейски. Принц са го превели, главна личност, капитан, генерал, губернатор, господар, управител. Както и да е, много значения има тази дума, но вие виждате и накрая, когато се говори за персийските царе се казва – персийските царе и думата между другото е мелек

Advertisements